30.7.11

O-Ringen och livet (döden)

I torsdags stämplade jag ut lite tidigare och tog mig friheten att ta semester en dag tidigare än planerat. Jag tog tåget till söderhamn där ellan hämtade upp mig med sin rocky-ford.

När vi rullade in på C-orten och O-Ringen radion körde Brittney spears steg pulsen och peppen till en nästan orimlig nivå. Efter en kolbulle, häng vid torget och besök hos klubben drog Elin in till söderhamn igen för att få lite bättre timmars sömn i en säng. själv kröp jag ner i sovsäcken i hennes tält. jag älskar att sova i sovsäck i tält. ända tills solen går upp och det först blir ljust och sen olidligt varmt.

Halv åtta satt jag vid LOKs vimpel och åt frukost och såg människor strömma till och målplatsen fyllas med liv. Redan på väg till start fick jag känslan. Jag gav mig ut på en öppen bana på 5,5 km. så fruktansvärt kul! och jobbigt! det var stek hett, uppför, nerför, stenigt men inget kunde ta bort glädjen i att knalla runt i skogen i hälsingland, inte ens knähelvetet! Och att duscha utomhus, på rad i solen, det är faktiskt svårslaget det med!

Sverige vann dessutom fotbollen mot Norge med 3-0.

Planerna för 6e var lösa. Elin och jag började med att dela en flaska rosé på en filt utanför tältet. Peter dök upp och vi gick vidare till torget. efter lite håkan h begav vi oss tillbaka till filten, flyttade in i ett förtält, vidare ut på flygrakan och sen försvann elin tillbaka till torget där det vankades mogendans och jag gick in i hangaren för att skaka rumpa.

O-Ringen i Hälsingland -11 var lika bra som -06, om inte bättre! och ett sönderbränt ansikte är galet mycket bättre än ett skadat smalben!

På tåget hem fick jag det tråkiga beskedet att Steffe dagen innan somnat in. Jag är glad att du slapp uppleva mer smärta i väntan på det oundvikliga men jag är ledsen över att vi inte hann ner och säga hejdå. Jag kommer komma ihåg dig som den skämtsamma,, starka och glada som alltid ställde upp! RIP...

1 kommentar:

Anonym sa...

6e? vad é dé?

/Annette