16.7.12

VM, snart OS

Just nu är det världsmästerskapen i orientering nere i Schweiz och visst SVT nämnde det i sportsändning i lördags men när de igår hyllade olika junior-tjejer som vunnit (typ handbollslandslaget, fotbollstjejerna och Angelica Bengtsson) blev jag lite besviken över att de inte nämnde de fantastiska insatser orienteringens junior-tjejer bjöd på förra veckan. Medalj på alla distanser! Mer om det kan man läsa här: http://www.orienterare.nu/n/20126

Annars så är det bara 9 dagar kvar till semestern. I morse sa Patrik att: det är en utställning jag vill gå på... (ovanligt för att vara honom) jag svarade jaha, vart?- På TomTits. -och vad är det för utställning?
-Det är flådda människor...
Låter ju inte jättenajs men de är tydligen plastkonserverade och såg lite småläskiga ut på bilderna.. Men vi kommer nog dit ska ni se, nån som ska med?

Det är ju snart OS och det ska bli kul, och det ska bli kul med paralympics! sjukt att man känner folk som är där och får uppleva elden på riktigt på banan, i vattnet, på planen i ringen!

Nä nu ska jag sova och ladda inför medeldistansfinalen som avgörs imorn. tack för internet och teknikens övriga under..
(jag vill ha sol över ljusterö på lördag)

Inga kommentarer: