13.1.08

trött

Maria befinner sig just nu i Karlstad och har en 25 kilo tung boxningssäck ståendes på mc donalds. ingen är så spontan och underbar som hon=)

Jag kommer aldrig, och då menar jag aldrig mer fira min födelsedag eller julafton på konvaljegatan i hela mitt liv. högst otroligt iaf. I år på min födelsedag är jag på gotland och julafton på nya zeeland. men det hade inte blivit jul där ändå, nä för mina föräldrar flyttar i juni.. de har köpt ett nytt hus. i vidingsjö.. det enda positiva med det huset är att det finns bastu, öppenspis och bubbelbadkar. och att de förmodligen kommer tjäna på affären och vi barn få en slant. men jag hade nog hellre sett att de bodde kvar i mitt kära trygga barndomshem.. om både konvaljegatan och hönhult försvinner, då kan man nog räkna mig som vuxen för då är min barndom borta..

men det är långt till juni, förhoppningsvis.. för 5e juni tar jag min examen uppe på elmia. crazy! jag och jenny ska bara skriva den där uppsatsen först. vi började stabilt idag med att skriva en sida teoriförankring till syftet. eller vad vi nu gjorde.. vår nya tradition ska bli att varje söndag kommer jag dit och köper med mig färsktbröd från lindströmsbageri, sen plugg och sen spinning/skivstång 85min på friskis.

och kanske bjuder våren på en kram eller två också...
till sist:
karl-petter, finns det nån skönare värmländsk grisbonde eller? ge mig honom i sånafall=)

Inga kommentarer: