3.7.09

förbjudet

ja, jag vet, man ska inte blogga på arbetstid men jag har faktiskt rast..

Idag är det fredag och imorn ska patrik bjuda mig på en överaskningstripp, det blir kul! sen på tisdag bär det av till Hultsfred. Håller mina tummar redan nu att vädret blir bra! behöver ju inte vara så varmt som det är just nu men inget regn. snälla.

men det var ju ett tag sen jag skrev. Förra helgen var jag i linköping och härjade med maria. vid halv tre kom vi ner till stan men fick inte gå in nånstans eftersom de skulle stänga. istället blev det pommes med sås innan jag tog taxi hem. mamma hade som vanligt vaknat och varit orolig och kom upp när jag kom hem. Jag har ju dock lärt mig i mitt jobb att man aldrig slutar vara mamma fast barnen är pensionerade så jag tror nog jag får stå ut med att hon kommer upp..

Igår var jag och Fluffy uppe vid axamo och sprang spåret. Axamo är grymt bra för självförtroendet och vi snittade 5 min/km trots min brutalt otränade kropp. Sen puttade han ner mig från bryggan så nu har jag premiär badat i Sverige för i år. Vattnet var inte lika varmt som havet i thailand men det svalkade gött. vi får se om det blir triathlon i sommar, vore ju kul att testa på!

Almedahls veckan på Gotland. hade jag orkat klaga skulle jag gjort det, men det är för varmt. Men Maud olofsson har blivit utsedd till den tråkigaste partiledaren och det glädjer mig även om jag tycker att göran hägglund platsar bra på listan.

Ska avsluta med att gnälla lite över morgonpasset i P3. Det är den kanalen som håller mig vaken i bilen till jobbet varje morgon men jag är ju sjukt irriterad på semestervikarierna claudia och simon. morgon är inget jävla humorprogram så snälla sluta försöka vara roliga! Jag har stor lust att stänga av ibland men jenny har ju skvallrat om att de ndra kanalerna har minst lika dåliga programledare så jag får väl stå ut..

Nä nu ska jag prova ut en rullstol.

1 kommentar:

Kusin Daniel sa...

Triathlon, roligt! Jag och Mari-Louis har precis köpt cyklar, så nu tränar vi löpning, cykel och simning för fullt. Målet är Furulundstriaden nästa hår. Det är ett motionslopp med sprintdistanser.