5.11.10

kärlek

"Hon är kanske vacker där i rött ljus från ett fönster
du hör basen, trummor, ut ur dimman, ung på nytt igen"
Det är kallt och mörkt ute, här inne är det varmt och det lyser från fönstret mitt emot mitt.
Det är kärleks-tema i kvällens idol. Jag är kär. jag sitter här ensam och längtar tills timman slår söndag. Jag är så glad för att jag flyttat till Uppsala, jag trivs med mitt jobb, med mina jobbarkompisar, med Madde, mitt liv just nu helt enkelt. Det jag inte trivs med är avståndet till mitt hjärta. mitt hjärta är så utspritt i Sverige, i världen. en bit finns på nya zeeland, en stor bit är i sydafrika, men på väg hem, en bit är i borås och en bit i jönköping. såklart finns det bitar i hönhult, hästakulla, stockholm och i linköping med, och i Arvika, eller vart min mummaböna nu befinner sig, hon bara far och flänger hon. precis som jag..


Ikväll trotsade jag pappa, han får skylla sig själv när han inte är här. Han sa att jag borde äta nåt bättre till kvällsmat, men det gjorde jag inte, det blev en påse popcorn toppat med after eight. det var jag värd efter mitt pass idag på Friskis. efter att ha skakat rumpa på fuegon utmanade jag löparbandet. efter att ha ökat ett steg varje minut sprang jag två min på 15 km/h, puls 93, det kändes fint, på löparband kan man springa nästan hur snabbt och hur länge som helst, och svetten rinner, för det finns ingen vind som kyler dig och inga grenar som fäller dig..
På söndag kommer han alltså hem, mitt hjärta, min skatt, jag hoppas att vi aldrig kommer vara så långt ifrån varandra under så lång tid igen...
I’m here without you baby
but your still on my lonely mind
I think about you baby
and I dream about you all the time
I’m here without you baby
but your still with me in my dreams
And tonight it’s only you and me

Inga kommentarer: