7.12.10

rätt nöjd ändå

det är 7e december, alla julklappar är inköpta, och jag har faktiskt en över som jag kanske får ge bort till mig själv.. jag har pratat med tomten så att alla ska få sina klappar, måste bara förbi ica en sväng imorn annars blir nya zeeland utan julkort.

Chokladkolan blev sjuktgod och lussekatterna något degiga men varken ogräddade eller torra.. Pepparkakshuset blev ganska fult men med tanke på att det är mitt första kakhus utan pappas stöd får jag väl ändå vara nöjd. Learning by doing som det så fint heter!

I söndags kväll åkte jag till stockholm för att möta upp patrik och roger och bli upphämtade av erika och teo. På måndag morgonen var det jag och patrik som fick se till att lillkillen fick på sig kläder, åt frukost, kissade, borstade tänderna och hade overallen på sig när vi tog snow racern till dagis. mysigt men svettit! och frågan är om Teos glädje av att komma till dagis berodde på att det är kul att leka med jämnåriga eller skönt att slippa oss.. I allafall, jag åkte till jobbet så att jag, trots Sjs fantastisk förseningar hann dit innan mitt inbokade besök. Jag kom hem mindre än ett dygn efter att jag åkt. Ädå kändes det som en evighet, jag hade för några timmar varit i en annan verklighet och släppt denna verkligenheten för en stund..

Jag har i allafall en lägenhet att flytta in i när det i slutet av januari är dags för Madde att ta examen och lämna stan. Jag bara hoppas att vi kommer vara två som flyttar in där. I allafall så småningom..

Häromdagen reflekterade jag över att jag tänkte på det jag gjorde i statusuppdateringar på facebook, det om något är illa så dealen med mig själv är att bara skriva uppdateringar som inte är uttänkta i förväg...

Just nu sitter både jag och madde och skriver blogginlägg medan Bones är på i bakgrunden. Jag har i allafall gjort något bra idag och tvättat två maskiner och gjort mummsig hommous!

Inga kommentarer: