22.12.10

to linkan with love

Jag åker tåg. egentligen skulle jag varit framme nu men eftersom mitt tåg blev inställt blev det inte så. Redan i morse meddelade Sjs hemsida att tåget var inställt och det att det var buss som gällde. Jag släpade mina två sjukt tunga väskor till stationen och in till sjs resebutik. där meddelade en ganska glad men stressad man att jag skulle glömma bussarna så fort som möjligt, de skulle inte komma.. Mitt hjärta i halsgropen. Nä istället skulle jag ta pendeln bara några min senare än mitt bokade tåg och i stockholm byta till X2000. Resultatet av det skulle göra att jag bara blev 20 min sen. Jag skulle alltså varit hemma nu med den varianten. Men istället blev det en tredje eller fjärde eller rent av femte variant.

På pendeln hittade jag en linköpingstjej som var mer förvirrad än mig och som bara hoppat på första bästa tåg söder ut. Tillsammans virrade vi sen runt på centralen i STHLM. X2000 blev försenat, först en halv timme, sen 45 min sen ytterligare. I våra tankar tog vi tåget till nyköping för att bli hämtade där, men det tåget ersattes med bussar.

Tillslut gick i allafall ett hederligt dubbeldäckartåg norrköping/linköping. PERFA! pga långsamma tåg framför oss är vi såklart inte i tid men beräknas väl komma fram straxt efter 19 (som det ser ut nu) och det är ju bara en timme kvar. Fördel: jag får pengarna tillbaka och har lyckats få sittplats. Nackdel: jag missar aet mötet och har extra ont i händerna efter att ha släpat runt på min väska. men det är sånt man kan leva med!

Jag vill gratulera (hur stavas det egentligen?)Madde till examen (tar åt mig lite av äran för annars hade hon försovit sig till opponeringen på C-uppsatsen). Jag vill även gratulera min skatt som idag fått sitt andra(tredje om man inte räknar jkpg) jobberbjudande som SSK och därmed har fast tjänst på Astrid Lindgren i storstan. Igår skrev jag även på kontraktet på lägenheten så nu har jag nånstans att bo efter februari. Det går bra nu!

God jul på den vettja!

Inga kommentarer: