25.8.13

33 dar kvar

Eftersom jag hade en sen semester har jag hela sommaren sett fram emot augusti då jag skulle få tid att avverka mil efter mil på nya vägar och på fjället. Dagen innan semester kom det krypande, halsontet. Det stannade några dar, jag tog en extra vilodag, tränade, fick ont i halsen igen, vilade, tränade, ont i halsen, Strepsil och munskölj blev räddningen. Halva semestern hade gått och det var dags att åka till Abisko för att jobba med fjällräven classic. Långa turer på fjället väntade. trodde jag. Snoret tog min näsa och mina bihålor i besittning. Aldrig förr har jag varit så lycklig över nässpray. Även rösten kom och gick lite som den ville. En topptur blev det och en utflykt uppe på fjället samt en sväng till björkliden och tillbaka men ingen riktig kvalité. Min oro inför Lidingöloppet växte och stressen över att få träna på. Samma dag som jag kom hem släppte förkylningen. på måndagen blev det ett kortare sprintpass(om sprint kan vara kortare än kort?) på tisdagen dubbla pass på friskis med core och cirkelfys och på onsdagen lurade jag ut Linda och Lina på 10 km orientering i Nåsten. Var sliten i torsdags och spinningpasset gick segt men jag överlevde. Skulle vil på fredagen men hängde på Saras egenpåhittade Tabata-träning innan lunch 9 minuter med intensiva helkroppsövningar.

Fredagkvällen ägnades åt att fira Hella som firade födelsedagshelg. Tapas på Mamas & Tapas, med fina vänner. mums! Men det stora var igår, igår åkte jag först ut till Lidingövallen, letade mig upp till grönstagärdet och provsprang sista milen på lidingöloppet. Aborrebacken var ju inte så farlig som jag hade tänkt i och med att den är uppdelad i två etapper. Dock har jag redan nu bestämt mig för att gå i Grönstabacken och Karins backe, fy fan alltså... MEN! jag sprang relativt lätt 17 kilometer med 6.05 min i snitt/km vilket jag får vara nöjd med med tacke på den gassande solen och formen.

Testade både banan och de tilltänkta kläderna. kom fram till att jag nog måste köpa mig ett par nya löparskor då jag får lite ont i tårna av de jag har. Eller så behöver jag bara klippa naglarna...

Kvällen avslutades i Tele2arena men Robyn, Winnerbäck och Kent. Det borde vara lag på att man bara får köra hits om spelningen är på 60 min! på golvet framför scen var ljudet jättebra men ryktet säger att de på läktarna inte hade det lika bra. Trist!

Inga kommentarer: