1.2.10

arrgh!

Nu är jag arg. Försäkringskassan har förstört min dag. Fick ett fint brev om att jag är återbetalningskyldig över 5000 kronor eftersom jag fick bostadsbidrag i mindre än 6 månader 2008. Tror inte ens jag fick så mycket under de få månader, och eftersom handelsbanken inte sparar kontouppgifter för mer än 15månader tillbaka måste jag leta upp min pärm och se om jag satt in några papper där. TYcker ändå det är dålig stil av FK för jag kunde ju inte beräkna vad jag skulle tjäna efter min examen och som student behövde jag ju bidraget då hyran var närmare 4000.. eller jag hade säkert överlevt utan, så här i efterhand... 5000 nu känns rätt brutalt. Man kunde få en avbetalningsplan, men då kostade det 150kronor samt 50 för varje utskickat inbetalningskort. Får avvakta det slutgiltiga beslutet i mars, och då kanske jag har ett jobb...

Såg Snabba cash på bio med puttrik calle bettan och robin igår. om du läst boken, se inte filmen, det är inte ens samma handling, eller jo, det gårju ut på samma sak, men relationer är omkastade och det fattas viktig info. JWs syster som spelar en stor roll i hur boken slutar nämns knappt i boken. Så många sidohandlingar som inte fått plats. trist. Annars var väl filmen rätt bra...

Valde att inte flytta till stockholm, det känns bra med det beslutet. Var på anställningsintervju på dundret idag istället, de har tre stycken att välja på och jag var sist ut. Hoppas det är en fördel! Ikväll blir det tjejträning och imorn och onsdag jobb i borås. Snart helg! undra vad den kommer att bjuda på. träningsvärk?

Inga kommentarer: