24.2.10

ett avslut -en början

Bara för att nånting slutar betyder det inte att det tar slut där. slutet är början till något annat. kanske större och bättre. slutet kan vara skrämmande för att allt som kommer fortfarande är främmande. men när man väl är där, i början på något nytt, då brukar det ordna sig.

Idag var sista dagen på rehabenheten i Trandared, Borås. Jag kände att det var dags för ett inlägg för det är mycket på gång nu. Nästa vecka ska jag börja läsa arbetsrehabilitering, börja jobba som arbetsterpeut på dagverksamheten Ankaret i Jönköping samt på rehabenheten på Dundret/kolgården. Kulkul! men inte nog med det, det roligaste är att jag efter snart fem år i jönköping ska flytta härifrån. from Augusti ska jag bosätta mig i uppsala och jobba med barn och ungdomar med ADHD och Asberger på habilitering. Sååå kul tror jag att det kommer bli. jag ska plugga på som tusan. peppad till max! men boende saknas och önskas så vet du nåt så hör av dig....

Patrik jobbar på akademien ikväll och vänder burgare. hoppas det går bra och att han inte kraschar min bil när han ska hem i natt... På fredag drar han och calle till theoplutten i stockholm. Jag däremot är inte ledsen på fredagen ska jag spela spel med marielouise och några till och på lördag kommer mamma och pappa! Sen på natten blir det jobb på Karlssons.

Det går bra nu, kompis det går bra nu. (men jag kommer sakna min blåval!)

Inga kommentarer: