17.6.13

Turen runt sjön

Jag steg upp supertidigt på fredagen och tog tåget till Linköping. Pappa hade varit förbi på onsdagskvällen och hämtat cykeln så den var redan på plats. Jag drog till Motala och hämtade nummerlappen och bytte starttid från 22.44 till 04.30. Hade trott att de bara skulle ha några få tider att välja på men nej, de hade lediga tider ungefär var annan minut. beslutsångest! Hann också med en fika hemma hos Linda med mage i malmslätt, väldans trevligt!

klockan ringde 02.40. fy fan. kom till Motala vid 04.00, det blåste och var inte helt kul. kom iväg med min grupp. Det var svårare än jag trott att köra i klunga. De körde antingen för snabbt för mig eller för långsamt. Det blåste motvind hela vägen ner till jönköping och backarna mot huskvarna var en besvikelse, hade velat ha många fler! Det var helt fantastiskt att se Brahehus uppe på bergskammen i solen och det var fördjävligt att rulla över kullerstenen i Gränna. Stannade och pratade med Marie-louise i jkpg, annars var det rätt lugnt i stan, passerade där rätt exakt 8.30.

Stannade på mitt första depå-stopp i fagerhult. att vara tjej och ha cykelbyxor med hängslen har sina nackdelar när man snabbt vill gå på toa!

Hittade en kluga från Hisingens CK som ville värva mig. ett skönt gäng och hade jag haft en racercykel och bott i gbg hade jag självklart tackat ja till deras erbjudande! Deras klunga drog förbi Hjo och likaså gjorde jag, straxt därefter skulle de dock ha pissepaus så jag rullade vidare mot karlsborg. man kunde tro att den motvind som varit till jkpg nu blivit medvind men så var det inte riktigt. ibland fick man dock lite extra hjälp framåt. de sista fem milen hade jag så ont i knäna att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. sista milen återkom krafterna som till en häst som förstår att man är påväg tillbaka till stallet.

slutsats: jag är galet nöjd att jag klarade mig under 12 timmar (11.45) och jag log oftare under vättern än vasaloppet. Bullarna och blåbärssoppan var dessutom godare än vasaloppets! Saltgurkan smakade så sjuktjävlailla! Jag hade mer smärta av vättern och kanske tillät jag mig att  vara tröttare. jag är än så länge frisk och tänker å fortsätta att vara. Tack mamma och pappa för allt i helgen!

Nu är det att ladda om inför vansbro simmet. ska nog till simhallen imorn och försöka crawla lite. gnatt!

Inga kommentarer: