20.10.06

det är så jag säger det...

... så säger håkan, jag tycker som lasse lind:

Jag vet vi var unga och somliga vill kalla oss för dumma
men jag saknar vår naiva blick och att varenda känsla var på liv och jävla död
Våra tonårsskinn var utan skuld och synd och du doftade som en trädgård efter regn
så har ingenting någonsin doftat igen
Och den sista dagen på året spenderade vi på en svinkall strand
i fuskpälsar och med fuskchampagne kändes allt så på riktigt

Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig
tänker låta någon kärlek...
Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig tänker
låta någon kärlek skilja oss åt

Du hade blekt ditt hår och bytt alla svarta kläder mot vita du sa
'Nu ska väl änglarna se mig om dom djävlarna faktiskt finns'
Och jag, jag hade startat ett band och skrev sånger om oss, om hur vår vänskap var
mycket bättre än kärlek, blod och passion och lust
Och vi höll så hårt, så hårt i varann och vi gjorde allting tillsammans
för att alla skulle veta att det var vi, vi, vi mot dom

Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig
tänker låta någon kärlek...
Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig tänker
låta någon kärlek skilja oss åt

Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig
tänker låta någon kärlek...
Åh vi kommer aldrig, kom igen och säg att vi aldrig tänker
låta någon kärlek skilja oss åt



jag tror jag till slut förstod, och det har inte handlat om förnekelse innan. jag är inte säker på att jag vill ha det såhär. det finns bara en person jag kan se mig med i framtiden. ibland vill jag vara mer som maria punkt slut.

kent och Lasse lindh lyssnas det på nu... säger kanske en del..


blir så lack på allt som har med politik att göra. ska man bli minister så får man väl se till att ha dolt alla skelett i garberoben så gott det går. men en undersökng svenska folket svarat på gjorde mig så fruktansvärt upprörd. de tyckte det var värre om en politiker vikt ut sig än om den suttit inne för skattefiffel! okej, det är kanske bra att en person som ska sköta ett lands ekonomi kan några kryphål, men att verkligen ha blivit fälld för ett lagmässigt brott är väl ändå något värre än att ha vikt ut sig. dessutom stod det ju inget om graden av utvik. Väder Tones "utvikning" kallar inte jag utvik, då skulle personerna som tycker det vandra omkring på stan en sommardag och se brutalt mycket mer hud!

på onsdag är det sagosittning vi i fezztingen har inte bestämt vilken saga vi ska vara, men vi har ju inte heller köpt några biljetter än... det kommer!
på söndag ska jag till skillingaryd och titta på när tobias skjuter, fast han vet inte om det. ska bli en suprise! dessutom är det några som just nu bjudit över mina föräldrar i bostadskriget. YES!

.. men som maria sa, jag kanske skulle bli kär i någon annan än den mitt hjärta bestämt?

ring gärna...

Inga kommentarer: