23.7.07

Blöt i Mjölby

Det är O-Ringen, det är stämning, och det regnar!

det har varit spännande idag, spurtstrider, pojkar i tajts, strömavbrott, you name it! men lite sur är jag. på två saker. dels på arena produktionen som fokuserade sååå mycket på supereliten att de missade första barn i mål. det är fan stort för barnen att vara först. jag har varit det. och jag är fortfarande besviken över att jag inte fick någon present då jag var först i mål på första etappen i värmland 96. de här barnen blev inte ens intervjuade..

Den andra saken är fotbollspelaren Fredrik Ljungberg. Eftersom han nu skrivit på för westham får O-ringen bara 1:15 i sporten ikväll istället för de 3-5 min som deras reporter här på plats ville.. Jag fick iaf leta upp superstjärnor och agera barnvakt åt en vilsen sr-reporter. men det var kul det med. Det var bara regnet som inte var kul. och strömavbrottet som gör att vi inte kan få ut några resultat..

Jag har ju bojkottat O-Ringen i sälen men nu är jag pepp. en stuga och ett kompis gäng och så en avslutande sjätte etapp som knyter ihop säcken, istället för som nu, jag drar till stockholm.. bara det inte är samtidigt som emmaboda.. och tänk om jag har jobb och itne får ledigt.. jaja senare bekymmer.. iaf, jag vill ju inte arrangera i år, skippa nästa år och arrangera 2009 igen, det verkar dumt och lite tråkigt. Ellan och leja goes sälen!

åhh, jag glömde! träffade ju fanatiska Darin fans igår, de var från olika delar i sverige och hade åkt till mjölby för att se honom i 20 min, bland annat malmö och uppsala kom de ifrån. de hade såklart träffats på darin.nu eller om det är .se.. crazy, en av brudarna hon från malmö hade köat i 30 timmar en gång till en konsert i stockholm. är man inte sjuk då?

1 kommentar:

Anonym sa...

men linnea. det är världens sista emmaboda iår! hemsk sorgligt. och jag tillochmed har en biljett! men nu ska jag sova ut, tjoho!