18.4.08

SM-GULD!

Det var en molnfri kväll i det lilla Jönköping.
månen som nästan var full lyste med all sin kraft över staden.
folk dansade på gatorna.
bilarna tutade.
smällare smällde.
människorna var glada och de flesta något berusade.
en vägg av öllukt slog emot oss när vi närmade oss juneporten.
men vem brydde sig.
hockeyhjältarna skulle snart anlända till hotellet där stans snyggaste vakt för kvällen arbetade.
det skulle bli fest långt in på småtimmarna.
det var liv, glädje och lycka hela storgatan hem!

Patrik fick min extranyckel eftersom han antagligen måste jobba sjukt länge ikväll. kom och tänka på vad frikyrkan på hörnet har som denna månads visdomsord "våra gärningar skall spegla vår tro". det är sant. och man behöver inte tro på gud för att efterleva det!
jag blev inringd som reserv till stigtomta på söndag.. ogge och johannses har fest imorn, men jag går nog bara dit och är social, jag har ju en vit vecka! fast först gratismat på kåren! men innan det fadderutbildning. och jag som tar exmen om några veckor. att jag inte kan ge mig.. =)
puss och gonatt

Inga kommentarer: