27.4.08

blä!

Jag missade 10MILA och det suger hårt. fan jag hade velat vara där... men efter att ha hoppat in som reserv förra helgen vaknade jag natten till måndagen med en brutal förkylning.. jag är fortfarande snorig men kan för tillfället andas genom båda näsborrarna samt låter rätt normal när jag pratar... Nu är det ju nästan så att jag måste på jukola även om jag hellre vill se Foo Fighters live på Where the Action is...

Det var tydligen ett riktigt fint TC med vitsippor och sol. och slott brukar ju vara fina i allmänhet... satt och följde resultaten på nätet.. hade inte lust att betala för att se eftersom jag inte kunde följa tävlingen kontinuerligt men det var ändå spännande att sitta och vänta på att de skulle komma till nästa radiokontroll. Patrik fattade inte alls varför jag gick upp jättetidigt i morse och slog på datorn.. sen sa han "har de sprungit hela natten? Då skulle jag också vara trött" men då fick jag ju förklara att det var stafett och tio sträckor.

haha det är då man inser att orientering är en liten bubbla och ett sätt att leva. och jag kommer inte ifrån det.. inte för att jag vill utan det går bara inte att lägga av. Dels vet jag att jag mår bra av att röra på mig och vara social. men jag vet också att jag mår så sjukt bra i själen av att lalla runt i skogen och inte känna nån press utan bara njuta av luften och vyerna.. för det är insidan som räknas. inte min resultat.. om jag nu inte mår bra av det.. men jag vill ju inte bli bäst längre så jag slipper träna sjukt mycket och känna den där pressen att jag nog borde springa bra eftersom jag tränat bra..

och på torsdag kommer lin och på fredag erik och maria och jag jobbar 1-4 maj. som tur är bara 4 timmar/dag. och jenny har landat från Paris. skönt det! bara hela resultatet och lite diskussion kvar att skriva på uppsatsen. det grejar vi på två veckor!

fö regnade det lite nyss. och det luktar som efter ett sommarregn. jag brukar få sån lust att springa efter ett sånt regn eftersom pollenet har lagt sig och man kan andas lite bättre..
puss

Inga kommentarer: