11.5.08

Det är över nu.

för sista gången.
det är slut nu.
aldrig mer igen.
aldrig mer inuti.
bara på avstånd.
se men inte röra.

Konvaljegatan är snart bara ett tomt skal, vi har flyttat vissa tunga möbler i helgen, mamma var nyss här och hämtade ett lass kläder. from imorn är telefonen flyttad. det är ok, jag kommer klara det. men det kommer bli konstigt. och göra lite ont första gången jag parkerar på eldaregatan istället för här. här hemma.. 22 år sedan de lyfte på övervåningen. om en vecka fyller jag 22. grannarna håller på att lyfta på deras övervåning. takstolarna kom i fredags. ähh, jag överlever och det är ju inte huset jag hälsar på utan mamma och pappa.. även om det är mitt barndomshem de överger...

I fredags var det bal på marias innergård. det kommer komma ut bilder på facebook I guess..
Igår var det 10 maj, ekofest på elsashus. jag var artistvärdinna åt filippa bark och monika. snälla och trevliga var det. i riktiga livet också.. och de kallade mig för ängel för att jag hjälpte dem. jag har kvar numret än så länge men eftersom jag inte vill råka skicka något fyllesms är det nog bäst att radera det..

ska försöka vara tillbaka i jönköping vid 21, det är lyx att slippa trängas på swebus. men hade inte pappa behövt saaben i helgen hade jag tagit bussen, för jag tänker på miljön...

Inga kommentarer: