24.9.08

tur!

eller jag kanske inte ska kalla det tur men flyt kanske.
Jag kontaktade förra veckan Anna, hon som bor i min gamla lägenhet, frågade om jag hade fått någon post, det hade jag, så idag var vi båda hemma så att jag kunde hämta den.
höll på att få en chock. hade fått parkeringsboten, precis som jag trodde, men förrutom det hade jag fått en påminnelse att jag inte erkänt. och gjorde man inte det gick allt ihop till domstol. Jág fick smått panik och ringde till rikspolisstyrelsen i Kiruna. där fick jag prata med en trevlig person som inte kunde hitta mig i sin dator. först... sen hittade hon mig och bad mig kontakta min handläggare "för jag ser här, hmm, ja kontakta henne nu direkt". jag ringde direktnumret men ingen svarade, jag ringde växeln men ingen svarade (konstigt!) sen ringde det på min mobil. då hade den snälla personen jag först pratat med kontaktat handläggaren och förklarat att jag flyttat. handläggaren skrattade och sa att om jag bara betalar nu direkt så skulle det inte bli några andra påföljder. gött! och sen avslutatde och med "vad bra att det inte ännu gått iväg, vidare upp". jo det var bra.... och det är bra att lönen kommer imorn....

Inga kommentarer: