30.9.08

skolflicka

igår började jag skolan igen. ska läsa kursen, barn och ungdomar med funktionshinder ur ett aktivitetsperspektiv. men det verkar som om det mest kommer att röra sig om fysiska funktionshinder. och autism... jag hade velat veta mer om hur en at kan jobba med ätstörningar, socialafobier och självskadebeteende. men jag får väl skriva det i kursutvärderingen. Kursen är webbaserad och lärarna har redan spelat in alla förelsningarna, men jag tänkte att jag skulle börja med att ta tag i det första avsnittet, hur ett team på barnhabiliteringen kan vara uppbyggt.

igår fick jag och patrik smörgåstårta till kvällsmat. mumma! vi hjälpte hans gamla barndomsväns mamma att flytta in i huset mitt emot, jag är glad att vi bara bar in allt och inte var med när de tömde lägenheten de hade innan. en stor DHL-lastbil fullpackad med grejer! Men jag är sjukt sugen på att inreda ett eget plejs. men det får ju bli när jag kommer hem från resan och får ett jobb som jag får behålla ett tag.. lite sugen på att flytta ner till stina och sofia i kalmar, eller uppsala då då, eller gotland, eller halmstad eller typ haparanda så att jag får lite vinter. men det blir så långt till patrik då. speciellt om han är i afrika...

tror det är 43 dar till vi åker..

nä nu skulle jag ju plugga! puss

Inga kommentarer: