24.9.08

roadtrip

Det som började lite halvt som ett skämt blev verklighet i måndags. klockan 9 hängde jag och lillan på låset vid willys, inhandlade lite proviant (dricka och kakor) till vir roadtrip och sen bar det iväg! klockan 10.00 hängde vi istället på låset på systemet i eksjö, jag trodde att jag skulle bli själv i butiken, men spritförrådet hade sinat hos minst 7 pers under helgen..
sen drog vi vidare till det lilla östgötska samhället Österbymo, där butikschefen var en trevligprick och tyckte att jag mer liknade mig själv utan glasögon än med (jennys röda glasögon). sen vidare till Hultsfred, en sjukt konstig stad, det fanns ingen hultsfredsskylt utan plötsligt bara en skylt mot centrum (som låg säkert 5 km bort). sen upp till Vimmerby, här åt vi en räkmacka som var god.. Nu skulle vi till sofies stad Västervik, och efter mycket om och men hittade vi även till deras systembolag. En glad 60åring i kassan är inte vanligt att man ser men det gick bra det med. sen gick trippen ner till oskarshamn, ujujuj vad de pratar knas där! sen i Kalmar hittade vi snabbt till giraffen och kastade oss vidare mot Nybro. Som tur var frågade vi en gubbe (som verkade ha koll) vart systemet i nybro låg, fördet var ju inte i centrum.. efter en sur kassörska drog vi vidare till emmaboda. det systemet har jag ju besökt innan så det gick bra. här fick jag hjälpa en kvinna som inte förstod hur den ekologiska märkningen på vin såg ut..
Efter detta besöket åkte vi hem till jennys päron i växjö och fick mat. sen drog vi vidare till Gerd. eftersom hon jobbade fick vi leka lite med fredrik först helt själva. kulkul! sen bakade vi laddar (dumplingar)med choklad och banan och spelade så det kan låta, jag och Gerd dominerade, såklart;).

dag två, jennys pappa åker till jobbet 06:10 och jag somnar om. jenny vaknar dock och håller på att få psykryck på hennes mor som duchar och duchar och duschar. sen iväg igen! 10.01 (och nej jag var inte ensam här heller) kommer jag utfrån samarkand(fult och konstigt namn på ett köpcentrum), en tjej i min ålder sitter i kassan och piggar upp min morgon. Vi kör vidare till Högsby, en brutalt mysig by. med både ica och coop. om jag fick jobb där skulle jag kunna tänka mig flytta dit, det såg ut ungefär som i visby med hus som sitterihop och kullersten. mysmys!
sen åkte vi till mörlunda och långtlångt borta från stora vägen låg en färgbutik vi besökte med en trevlig gubbe i. "Kjell, det är inte så vanligt, var kommerdu ifrån" haha, jag drog en vals och sen stack jag och lillan vidare igen. solen sken och det var en underbart fin höstdag!

Efter Mörlunda åkte vi vägen genom målilla till Virserum. Här stänger allt klockan 12, så vi fick snällt sätta oss och äta lunch. efter lunchen gick jag in i kyrkan. när jag klättrat upp i prediksstolen ringde klockan i tornet och jag blev livrädd att jag kommit åt någon knapp så jag gick raskt ut igen, jenny trodde också att detvar jag, men klockan hade blivit ett så det var inte alls jag! 0=).

Efter mötet med en sur tant med knut i nacken drog vi vidare till Vetlanda, lena PHs hemstad. här var det torghandel och jenny behövde inte visa leg i kassan på systemet men det behövde jag. det var väl inte rättvist? olika kassörskor dock... tur för dem!

sen till nässjö och nu var vi så trötta på systembolag att jag nästan ville kräkas! och vi hittade först inte det jxxla stället heller. men sen in och ut och vidare. Vår sista anhalt, Huskvarna. skönt. Jenny har aldrig varit i huskvarna vilket var på tiden att hon var tyckte jag. ännu en sur tant och sen hemhem hem, till jenny då då. hon var hemma en kvart innan hon drog till jonas i linköping, jag blev kvar en timma till innan jag åkte hem och fick en puss i dörren av patrik som skulle gå. typ...

jaja, det var iaf en trevlig trip och kul att umgås med min jenny igen. och att träffa fredrik!
idag ska jag ta min sista hepatitspruta och sen gå på skördefest på jobbet.
puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hepatit spruta ---- särskrivning!!!! :P
Sen fattade jag inte riktigt, åkte ni på road trip för att gå på så många system som möjligt eller drack ni verkligen så där mycket vin??