23.2.09

fortsättning följer

Fredag 20 feb
Vi sov länge och segade oss. Linneas mage var inte helt hundra och Kajsas ögonröda och svullna. Vi gick ut och köpte henne lite piller och kräm pa ett "apotek". Först fick vi dock väcka tanten sm låg och sov bakom disken.. Efter det gick vi ut pa upptäcksfard i stan. Vi hittade en mataffär som hade levande fiskar i köttdisken. Hué är en stad med konstant trafikflöde och alla kör och tutar och följer inga regler.

Vid 17-tiden skulle vi ju träffa tjejerna. tyvärr kom de och meddelade att de var upptagna. Vi tror att de fått skit efter igår då ena tjejen missade sin kvällslektion i fysik.. Istället gick vi en promenad. i parken längs med floden satt kärlekspar omslingrade. Åhh!
Efter att ha bokat flyg och boende är vi ändå rätt nöjda med dagen. =)

21 feb lördag
DAgen började med att vi tog bussen till Da nang. Efter att först ha cirkulerat runt kvarteret typ 4 gånger och väntat lite till kom vi till slut iväg och fram till den nya staden. Vi tog en moped till hotellet dar Linneas vänner Jonas och Helena bor. Sen åt vi lunch, och detta va första gången Kajsa haft problem att få in vegetariskt. servetrisen förstod verkigen inte engelska! och hur stekt ris kan bli kokt ris med biff ar fortfarande ett mysterium.
Tillbaka pa hotellet och fortfarande ingen JOnas. Nästa mål blev stranden och där var dom! Sen blev det ett dopp i havet som vi saknat. Till middag kakade vi pasta och lasagne oc gick pa promenad. sen tjamade vi in Jonas och Helena som varit pa middag hos deras handledare. Vi gick ner till floden och tog oss en öl på Bamboo bar 2. najs!

22 feb söndag
Äkta vitnamesisk frukost med nudlar och risbröd. Inget vegetariskt så det fick bli mangoshake. Sen hittade vi en taxi som kunde kora oss till marbel mountains. Han fulkörde för att vi sulle få betala extra, men vi kom i alla fall fram. Sen vandrade vi runt bland de olika buddhorna och tittade på utsikten över Da nang. Tokigt varmt! Vi rann nästan bort.. Så skulle vi tillbaka och då fanns det ingen taxi så vi började gå i värmen längst en mycket hart trafikerad väg där dammet yrde. Vi köpte en läsk på ett fik och gick några meter till så kom det en taxi och tog oss till stan igen. Slappade lite och besökte sen en lokalmarknad. Kajsa hittade asbra hårsnoddar. gött! Sen kaka vi middag pa Bamboo bar 2 igen eftersom hamburgerstället som bara anställer döva var stängt. Det blev hamburgare i alla fall men kajsa fick vårrullar. Sen satt vi på jonas rum på hotellet och tittade på film. Linnea trodde för en stund att hon var hemma...