30.9.06

inte så jävla konstigt

Alltså. livet är en jäkligt konstig sak. dels att vi kan bli det vi blir från ett ägg till en individ, men även allt annat. Som det sägs: livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg. Om då livet är konstigt, är det väl inte så jäkla konstigt om det som händer i livet inte passar in. som det här: var tredje läkare har haft självmordstankar. jag vet inte hur det är med er, men jag tror det är en ganska trolig siffra om man kolla över alla invånare... Eller i din vänskapskrets, hur många har inte haft tankar om att det allt skulle vara skönt att försvinna? Och läkare råkar ju ut för så mycket. inte konstigt att de blir deprimerade om de inte lyckas rädda livet på några patienter eller ser andra hemska saker hända...

Dagens ilandsproblem: Jag förstår inte, på nå´t sätt har skatteverket bokfört mig på 22 istället för 11, det finns inte ens 22 på min "gata". Därför får jag inget bostadsbidrag. blir så arg! engligt FK kunde jag snackat med skatteverket i fredags. men då var ju jag i gbg och hade inte läst brevet som damp ner där i krokarna... bajs!!

Nu ska kanal fem sluta sända "miljonärerna" like I care! det var ju ändå bara ett program som alla de andra. folk som pratar skit och försöker vara nån de inte är.. Tack kanal fem! och vem bryr sig om att clabbe mobbas av de andra. de är vuxna för tusan, väx upp!

Ikväll blir det fest, imorn handling och på måndag. uj på måndag, då blir det tufft.
jag ska hinna med Skatteverket, skolan, möte med lärare, möte med fezztingen, grillkväll med FSA ujujuj...

fan henrik har nog gett mig skogsaids/impetigo/svinkoppor! Tur att jag har dem på benen..

Inga kommentarer: