13.6.08

fredag den 13e

Jag bestämde mig till sist för att åka till affären och köpa bananer och ett frimärke. tänkte skcika födelsedagskort till min brors sambo emma som fyller år dagen innan min bror gör det. Men eftersom min bror är i USA på turne så får han inget kort... Iaf, jag cyklade iväg till ica, himlen var mörkmörkblå och jag hoppades att jag skulle hinna innan regnet kom. in på ica handla, cykla hem, så var planen. påväg hem hörde jag hur de spelade I´m yours från ED och kom på att de faktiskt tar studenten idag. jag var glad och det regnade inte. postade vykortet, kom hem och skulle skära ner melonen som jag köpt i pastasalladen. inser då att jag ju glömt ta mina varor från bandet. shit, vad gör jag, cyklar tillbaka var första tanken, springer ut till cykeln, springer in igen och byter tröja, om det börjar regna, så slipper den jag har bli blöt och missfärga mig.. kommer ut. Det regnar. massor. springer in och hämtar bilnyckeln, springer till bilen, blir blöt. kör till ica och springer in, blir dyngsur. tar mina saker och springer ut till bilen igen, ser ut som en dränkt katt. det är nästan översvämning på gatorna nu.. Stackars de som tar studenten och åker runt på flak... och det åskar och blixtrar.. kanske ska koppla ner..

och snart åker jag till finland och min regnjacka är i linköping eftersom jag glömde den där igår... yes asså!

(och på måndag får jag pussa på patrik igen! (jag har ju inte gjort det sen i söndags..))

Inga kommentarer: