20.7.08

etapp1

Idag vid starten när jag stod och väntade på att få ta kartan hörde jag "ja, orienterare är inte så dumma som de ser ut." detta fick igång min tankeverksamhet, för jo, vissa ser verkligen dumma ut. utseende är inte allt, men man kan undra hur vissa klubbar står ut med sina fruktansvärt fula klubbdräkter. undra om de har problem med att behålla och rekrytera löpare äldre än 12 år..
Jag sprang iaf iväg mot ettan, hade innan start kommit ihåg mitt gamla mantra från min glans period "sista säkra, kartkontakt framförhållning tempoväxling, men det liksom försvann, jag försvann, efter mycket om och men insåg jag att jag var på fel plats och sprang rätt. tog mig runt hela banan överlevandes och utan större skador men tiden får jag putsa till lite de andra etapperna som är kvar.

vi hade tippning i stugan igår, jag hoppas att jag tippade mig sämre än vad jag kommer, men jag har ingen aning alls!

Ellan och Kajsa har inte startat än och jag har hunnit skölja upp mina kläder, se ett avsnitt av men in trees, sova lite och nu surfa sen jag kom hem. en fördel med att starta bland de första.. i em ska jag leka med mina bröder men nu ska jag nog gå och handla och sen laga mat så att jag orkar springa fyra dagar till..
puss

Inga kommentarer: