9.7.08

det är mkt nu

idag spöade jag johanna i två av tre omgångar på biljard, men det var mest för att hon sköt ner den svarta bollen i fel hål.. tid för revarnsh (för henne eller för mig är osagt) är inte bestämt men det kommer.

Imorn bär det av till kolmårdens djurpark med jobbet. jag vill egentligen inte dit men måste väl eftersom jag är ansvarig.. men det blir nog bra. bäst blir fredagen eftersom jag är ledig efter helg. sen är det en vecka kvar och sen Säääälen! börjar bli pepp, frågan är bara hur jag ska ta mig dit.. Fast innan det väntar på tisdagen en utflykt med sol och bad till Varberg(hoppas på regn så att vi kan åka typ go-cart eller till rosenlund istället) samt på torsdagen isladshäst tur på två timmar. mitt jobb är helt ok oftast och eftersom jag är lite allt-i-allo, är dagarna omväxlande. skönt att slippa sitta på samtalsterapi fyra timmar om dagen.. men att åka hemmifrån kvart över sju och komma hem tidigast 17 tar på krafterna..

fast frågan är vad som är mitt hem.. om det är var min skivsamling bor så är det dels på lyckhemsgatan och dels i linköping, är detdär daton bor är det på kjellbergsgatan. det är ju iaf där jag sover 95% av veckodagarna..

nån helg ska klienterna få prova på fotbollsgolf tror jag, det verkar lagom skumt...

för övrigt är svrige ett konstigt land. psykisktsjuka som begår brott ska inte kunna dömas till rättspsykiatriskvård om man får tolka regeringens förslag, däremot ska de öka tvångsplatserna, vad är detförskillnad och tvångsomhändertas och dömmas till vård? sitter de bara i förvar på det första eller? jaja
gonatt!

Inga kommentarer: