6.4.09

Måndag

Veckan har potential. eller kan den bli bättre?
Dagen började med att Patrik gick till skolan och jag lyssnade på nyheterna. det har varit jordbävning i italien och de beter sig ungefär som skåningar när det snöar. undantagstillstånd och ja jag vet inte vad.. ok det är rätt hemskt att så många oskyldiga dött men italien är också med och tar död på moder jord..
Nästa nyhet var att skoltoaletterna är äckliga. grattis! Jag undrar om det är en 80-talist som blivit utexamenerad och tar upp allt som var äckligt när vi gick i skolan. jag menar skolmaten var lika dålig nu som då och jag kan tänka mig att toaletterna inte kan vara äckligare än var de var redan på min tid.. men det är bra att det uppmärksammas iaf. för det är inte konstigt att vi är störda efter allt vi får vara md om i skola!
Efter nyheterna bakade jag mormors tekakor och sökte jobb.
jobb jobb och jobb! ringde samtal (om jobb) och säkte lite till..
till lunch kom patriks bror och hans fru erika samt plutten Theodor förbi och bjöd på gulashsoppa och jag stod för brödet, det var trevligt. Sen tvättade jag tvätt. Är fortfarande askass på att mangla, det är gött att Patrik har den genen..

Men när jag stod där i tvättstugan så ringde telefonen! det var Thomas från kommun blabla bla i borås som ville att jag skulle komma dit på jobbintervju! Så det bokade vi in den 16e! kulkul! Och tack Jenny för tipset!

Nu är det såhär att min fd klasskompis Lina måste göra sig av med sin golden Poppe så om nån vill ha en lite äldre hund som man inte måste uppfostra kan jag rekomendera honom. Han bor nu i Göteborg..

jaja frågan är om veckan kan bli bättre? (Om de på ryhov och eller Skövde hör av sig så kan det bli bättre) puss!

Inga kommentarer: