1.4.09


Jag är i allafall superduperlycklig!
(ni får klicka på bilden för att se alla rutor)
Visste ni att min tönt är den bästa tönten även om jag kanske är den största..
Förra helgen var jag ju alltså i Linköping och tillsammans med mamma och pappa ägnade jag fredagkvällen åt att se på Let's dance. Det här för ju mig, som ni förstår, osökt in på dialekter.
jag har ofta hävdat att östgötskan är den fulaste dialekten, men jag har nog ändrat mig. När jag och Kajsan befann oss på Koh phagnang och letade boende blev jag helt lycklig när jag hörde den rätt brutala, bonniga Norrköpingsdialekten. Så fulaste dialekten är 1. grov skånska (jag förstod ju inte så kajsan fick tolka..) 2. Stockholmska, den dialekten kan ju få en att vilja döda. speciellt om det är två fjortisar (kanske 19 år gamla) som utbrister: Det roligaste är ju att man inte kommit hem innan 5 nån dag! den tredje värsta dialekten sen är nog Närkingska. om Norrmän inte kan låta ledsa kan fan inte folk från gnällbälten vara positiva!
Så bland de charmigaste dialekterna är fortfarande värmländskan, halländskan, småländskan och alltså Östgötskan. mums
Jag har haft en föreläsning på min kurs socialpsykologi, men jag blir nog tvungen att läsa några sidor i min bok också, annars kommer jga inte lära mig nåt!
Idag skiner solen, Hanna fyller 30, elin 27 och jag ska träffa ewe och kryckan samt laga min cykel!

Inga kommentarer: