29.4.09

roadtrip

Jag satte mig i bilen straxt efter 9 och så bar det iväg ut på dagens roadtrip! Första stoppet blev Hjo. Hjo är ju en ganska mysig stad faktiskt vid vattnet. och dessutom när man åker in står det we love Hjo och de har en pizzeria som heter For Hjo dessutom hittade jag ett Mejeri som hette Hjordnära. de är allt fyndiga de där hjoborna!=) det var sjukt många fina rödvita torp och andra hus utmed vägen, och björkskogen full med vitsippor var inte heller ful att se på!

sen bar det av till Lidköping. var lite smått förvirrad vilken väg jag skulle ta i Skövde men efter en snurr kom jag rätt. I Lidköping passade jag på att gå på rörstrands outlet och köpte två höganäs äggkopar för 15 spänn. fynd!! Eftersom jag inte kunde hitta nåt ställe som sålde sushi blev det lunchstopp på mc donalds där en otroligt äcklig fiskburgare inhandlades. brödet luktade precis som det gör när det ligger en biff i och allt var dränkt i dressing. ingen hit och aldrig mer... När jag anlände till Nossebro hade systembolaget där lunchstängt.. kul.. så jag satte mig på biblioteke och läste tidningen tills klockan blev 14:15.

Vara är ju inte en så rolig stad. eller håla.. cirklade länge runt innan jag tillslut hittade till drottninggatan. sen stack jag fort därifrån och mot falköping. Det är rätt kul att komma ut och se små ställen som man antagligen aldrig skulle åkt till annars. och just nu är det vackert ute i naturen! När jag anlände till Jönköping igen åkte jag till stallet och hämtade hem min gungstol som stått där och ansamlat damm. Nu står den istället uppe på vinden och en högtryckstvätt hade inte skadat...

Måste tacka Helena B för spotifyinvite-tipset! nu sitter jag här med uppriggade högtalare och njuter till musik jag länge saknat!
Imorn är det valborg, på lördag popadelica och sen på måndag, då, då börjar arbetslivet!

Inga kommentarer: