18.8.06

vänner


Det är bra att man har dem, vänner'a. Förlåt att jag var så grinig/bitter igår. Men när man läser Nemi så blir man (jag) snabbt lättsinnig igen.. hon är lite naiv ibland..

igår blev en lång dag. maria bodde tufft och jag blev lite förälskad i trappan som får lägenheten att kännas mer som en liten villa fast den ligger tre våningar upp. Emilies och Emils plejs var mer "svensson" om man får säga så, men trevligt och mysigt och jag blir lite fnittrig när jag tänker på deras skrivbordsvägg =) Lisa drog i morse till göteborg för att sen bo i stockholm. lycka till bruttan!

Ikväll drar flyttlasset till jönköping igen. det ska bli kul med inspark! jag hoppas bara att allt löser sig.. Och det ska också ätas kräftor! Göran här på jobbet har gett mig en burk färdigkokta kräftor. mums! eller jag minns inte hur de smakar, så längesen.. tror det är godast att bara suga spadet.. jag är ju rätt bra på sånt..

och enligt P3 ger ost-ystning samma kick som kokain. tror inte jag ska testa det. nå´t av det. ost luktar illa. men jag måste säga att jag föredrar att folk i min närhet är beroende av att ysta ost än annan skit.

Läste att aliansen vill ha elitskolor där man får "kvala" in, även att man ska börja med betyg tidigare. Vafan, är deras vallöfte att främja ohälsan bland unga eller?! död åt aliansen, och deras skolpolitik! Men jag kände mig ganska "komersiell" idag när jag tjugo i åtta i morse klev in på bageriet hemma i valla och trodde att de skulle ta kort. tog nästan förgivet att de skulle göra det. det måste ju ändå vara säkarare det än att ha dem i en apparat. som tur var frågade jag först innan jag beställde.. det fick bli en vaniljkrams från hemköp istället.. sista dan på jobbet ju! Det där med aliansen. Göran tittade, efter att ha jobbat en vecka nu, äntligen igenom sin post och utropar "vafan, vi har en Centerpartist ibland oss" och syftade på pinsen med texten "jag är ett botemedel" som några ungdomar i vita rockar var här och delade ut förra veckan. ederas budskap var att Sverige var sjukt och att centern var doktorn för oss alla. Ett kul drag, men jag tvivlar på att centern är rätt för landet..

Tycker inte om när de på jobbet går förbi och ser att jag bloggar eller hänger på msn eller spelar spel på hamsterpaj. men va fan, det finns ju inget att göra!

..och världen är uppochner!

Inga kommentarer: