23.2.07

Freedaag!


Jag har varit askass att ta emot komplimanger. Jag kunde inte fatta att henrik tyckte att jag såg bra ut, det gick verkligen inte in. nu senast skällde jag ut en person när han tyckte att jag var " vacker"... eller när jag fick höra " du är världens sötaste, du kan få vem du vill, du är söt snäll och så är du rolig också!" Jag tar det som ett skämt. men idag fick jag ett sms som gjorde mig så glad.. "Jag vill bara komma hem och lägga armarna om dig.." jag kan redan nu känna hur armarna omsluter mig. attans att det dröjer ända till på söndag..


Det är fredag idag, och jag måste verkligen skriva klart den där artikeln till O-ringen tidningen idag innan Erik kommer. Vi ska på Mando diao. hoppas att inte golvet brakar, för jag är i behov av en konsert där mina fötter inte gör ont (som de gjorde förra veckan, det verkligen dödar lite av stämmningen)


Igår flyttade jag datorn till soffbordet för jag trodde jag skulle skriva bättre där(vilket jag inte gjorde). Sen igår kväll så fällde jag inte ihop datorn. dumma jag. för jag lyckades kasta ner mobilen från sängen i natt igen. Den landade precis på F4 och F5 tangenterna så i morse upptäckte jag att de flygit allvärldens väg. har försökta limma dit dem, men tror inte det blev så bra. raden är inte rak längre om vi säger så...


Förresten, jag har på sista tiden tänkt mkt på hur jag ser på andra männsikor. Jag har kommit fram till att jag är så brutalt mycket mer, tolerant kanske inte är rätt ord, men jag försöker alltid gå in med noll förutfattade meningar i bagaget när jag träffar en människa. ok, med förutfattademeningar kan man bli jättepositivt överraskad (om man nu är beredd att omförhandla sina värderingar) men man kan bli så besviken om man träffar någon som "borde" vara som du, och sen visar sig vara lika mycket rnb som indierock... så jag tycker det är lika bra att nollställa sig i möten med andra människor.


Blir dock fortfarande arg när jag ser vidios på MTV typ den här med Akon ft Snoop "I wanna love you" där tjejerna omar sig och är halvnakna medan de båda själva går omkring med stora jeans, vinterjackor och keps. kan de inte fördela tyget jämnare mellan könen? varför inte låta tittarna/lyssnarna få använda sin fantasi istället för att alla ska se hur tjejerna ser ut..


Sen så ryktas det om att svenskar skulle vara lyckligast i europa. samtidigt varnar läkare och forskare om fettma, och att vi dricker för mycket och barn och ungdomar skär sig, kräks, hetsäter och har ångest över livet, skolan och framtiden. så, vilka är det egentligen de gjort testet på? har de valt ut de som redan är "friska" i så fall är det inte så konstigt kanske. jag är också lycklig nu.


Det måste spöka här. hur kan det annars förklaras hur min pulsklocka, hudlotion och parkeringsdekal är spårlöst försvunna..


Trevlig helg!

Inga kommentarer: