23.12.07

Dan före dan..

Imorgon är det julafton. jo det är säkert.. linnea det är så, det är faktiskt julafton imorn. kalendern säger det iaf..

men det är ingen snö i linköping. och inte speciellt kallt heller. och det är liksom ingen riktig stämning.. Vi har varken gjort kola, knäck eller marsipanfigurer i år. idag sa pappa åt oss att äta upp alla pepparkakorna innan vi åker hem. det kändes nästan stressande. åka hem. det är ju snart. och jag vill ju vara ledig. och julen ska vara lugn och fridfull..

letade vetenskapligaartiklar idag (julstämmning?). hittade en från spanien. de med traumatiska ryggmärgsskador ligger på sjukhus nästan ett år längre än de här. så det var en orelevant artikel. tillbaka på ruta ett...

"att sockerknarka är en rätt bra metod för att få tankarna att snurra fort.
och snurrar de extrafort blir man förhoppningsvis av med dem snabbare.. "

Det här skrevs sommaren 2005 innan jag flyttade till jönkan. jag ska nog ta
lite mer barnglögg och hoppas att vissa svar kommer till mig snabbare..

Jag är så brutalt trött!

GOD JUL!

Inga kommentarer: