28.12.07

löften, mat och SNÖ!

Det är nyårsafton idag och just nu snöstorm utanför mina fönster. stora vita flingor blandat med små hårda vassa och piskandeflingor som snabbt yr förbi och runt om. När det väl snöar, såklart så är det inte nåt fint snöfall utan ett hetsigt, hatiskt snöfall... men snö är snö. fast den verkar inte vilja ligga kvar..

Det är nyårsafton idag och jag har tränat. typ 90min olbana i skog. tom världsmästarn wingstedt var där och gästade.. jag var före honom i mål, fast min bana var sådär en fyra km kortare... men jag har inte tränat på tre veckor och det var kul. men jag ska nog satsa på det där med PRE-O istället...

Det är nyårsafton idag och man brukar avge löften. förr om åren har mitt löfte varit att inte ge några löften för man kommer ändå bryta dem. men i år ska jag ha löften. fast jag har bara tänkt efterleva dem tills vi åker till Nya zeeland. Jo, jag ska börja träna, eller rättare sagt röra på mig. minst 30 min fem dar i veckan, och skulle det bli 60 min en dag kan man få kompensera utebilven träning en annan dag om man har mkt att göra.. Mitt andra löfte är att bli mer kysk. inte kysst, utan kysk.. så att man uppskattar ett hångel mer sen.. eller nåt=)

nä nu ska jag bestämma hur fin jag ska vara ikväll och sen cykla till jenny, hon har lovat fördrink. kommer ta en halvtimme dit, det blåser så jäkla mkt..

man kanske skulle ta sig till stallet och rida imorn...

imorn vid den här tiden är det ett nytt år. och nästa år är jag på nya zeeland. jag ser fram emot 2008 med spänning och fasa! och årets bästa låt går inte att kora. bästa konsert måste vara antingen miss Li på kåren eller shout out louds på popadelica. eller kanske falcon, de var grymma! nästa år vill jag se kate nash, the maccabees och sufjan stevens. och så killers och foo fighters och green day och weezer och alla de där gamla favoritbanden..=) musik är terapi för själen och vibrationerna från högtalarna är det som får hjärtat att fortsätta slå.

Nä, Gott nytt år på er!!

Inga kommentarer: