29.8.08

lyxhustru?

jaha nu sitter jag här i morgonrocken och surfar i morgonrocken. klockan är 13:20. det bästa av allt är att patrik sitter i sin morgonrock i soffan och skriver skolarbete. så jag slipper vara ensam och dessutom ha dåligt samvete för att jag inte kommit längre med min dag.

Vi var i linköping lördag-sändag. det var trevligt, vi åt kebab (jag beställde som vanligt en med lite kött, mer grönsaker och massa sås) och Bosse-glass. De hade inte gjort någon marängsvichglass för dagen vilket gjorde mig lite ledsen men saffransglassen och hallonsorben slank ner de med=). Hann även köpa en klänning som jag ska ha på bröllopet i oktober, nu ska jag bara hitta ett par strumpbyxor som funkar till..

På kvällen bjöd päronen på bio, mamma mia. jag blev lite besviken, alla har pratat så gott om den, och visst det var en må-bra-film och den var lätt att ta till sig men den hade inte riktigt pricken över i:et, enligt mig...
På söndagen åkte föräldrarna till åtvidaberg för att springa vilse i skogen.. jag och patrik började med att bada bubbelbad för att sen åka till Valla och träffa mummabönan. Konvaljegatan såg väl ut som vanligt vilket var skönt.. men skönast var att de som köpt huset inte var hemma... Sen gick vi upp till chokladboden (så nu svullar jag polly och skolkritor)och sen traskade vi bort till stallet. Alex och hennes föl (som kallas Sixten) var ute i paradiset, jag vill ha dem båda!! alex var tjock och rund men välborstad, Sixten som måste vara snart tre månader, hade kvar sin fölpäls och visst inte vart han skulle ta vägen när man kliade honom på rumpan. så sjukt söt!

Kajsa har brutit armen uppe vid armbågen, i 2 veckor ska hon ha den i en mitella och sen inte använda den på ytterligare 1-2 veckor. den hinner iaf läka tills vi drar. om en sissådär 60 dar..

Igår var det åretsdag, jag hade ju glömt bort det så elin fick påminna mig framåt kvällen, är rätt nöjd med dagen men hade gärna varit på REMs konsert istället... vilken grej!

Puss hej leverpastej!

Inga kommentarer: