27.3.09

Hemma

Snart är det en vecka sedan vi landade i Sverige. Konstigt. Har vi ens varit ute och rest? hudfärgen skvallrar om att vi i allafall inte varit i vintern i 4 månader...

Det var väldigt förvirrande att vara hemma först. det gick bra att ligga hemma i soffan och kramas, men att träffa folk man inte sett sen i november det var konstigt. för det var ju som om jag aldrig varit iväg. vilket dock var väldigt skönt...

Idag fyller min stora storebror 30 år, grattis till dig! jag befinner mig dock inte i varken nyköping eller jönköping utan åkt hem till mamma och pappa i Linköping för att plocka med mig lite saker och umgås. glömde dock ta med mig min bärbara hårddisk så min planerade bildvsningskväll uteblir.. Kajsan var och åkte skidor häromdagen men är nu nere i skåne, snörapport har inte kommit därifrån än, men här faller flingorna ner och har gjort så hela dagen. det är kallt och jag fryser trots ullmaxunderställ och dubbla tröjor!

har blivit duktig på att åter använda å ä och ö. glömde liksom bort att de fanns efter att inte ha använt dem på så länge.

min gamla bil har gått sönder. innan jag for lämnade jag den i pappas vård och den höll sig hela ända tills Esbjörn skulle köra hem från nyköping då i lördags när jag landat. Pappa lämnade förståss in den och idag när han hämtat ut den och var påväg hem började kylarslangen (eller nåt) ryka.. jag tror att bilen fått för lite kärlek på siståne och kräver uppmärksamhet. det brukar vara så...

och vad har hänt i Sverige. egentligen inte mycket, blondinbella är fortfarande en överskattad fjortis, centern har störda idéer om hur svenskaskolan ska bedrivas och HV närmar sig finalen i Hockey! Det var nånting jag var upprörd över häromdagen, men det har jag glömt så antagligen var det inget livsviktigt..
Nu vill jag har picknick i en vitsippeskog. kom värmen kom!

Inga kommentarer: