27.12.06

avslut med framtid

Det känns som om det drar ihop sig till ett avslut eller två. det är dags att säga hejdå till 2006 och jag tror att 2007 kommer bli helt annorlunda. jag tänker lämna det som tillhörde 2006 bakom mig och jag tog steget redan igår. Det känns bra. givetvis kommer det komma dagar då jag kommer sakna det som var. det var ju bra så varför inte. Men jag är redo för något nytt.

verkar dra mig till träningsnarkomaner som har svårt att säga vad de faktiskt tycker. så börja säg vad ni tycker! för som sagt. det lär bli ändring.

Hello saferide gör en jens lekman/rocky dennis och byter artistnamn. säkert.

Men som sagt, 2006 är snart ute, så en åretslista är på sin plats!

årets...:

dialekt: östgötskan! döh
tävling: cidertävlingen efter anatomi tentan..
kungafamiljsmedlem: prinsessan malin carlsson af oslo ;)
mörker: tunneln på madeira
farligaste sport: innebandy
fest: 6e! (eller tomtevakan, svårt där)
dryck: calippoläsk
skada: smalbenet
bristning: hjärtat
partner in crime: Elin! (4ever dah ;))
brandman: Erik, Mayo Näs
grönsak: maria das mummaböna och sparris
kulturcoach: lisa
distans: 15 mil
ålder: 16
huvudvärk: den av vin..
idol: Nemi
fråga: klubbyte?
färg: grön
debut: Oh! Custers på emmaboda
konsert: José Gonzalez
sås: LKPGs kebabsås
bravad: överlevde Natt-SM
känsla: avtrubbning
återförening: minolins
näringsliv: svenskt näringsliv i lkpg
artist: det får bli Robyn faktiskt.
braiga sommarplåga: Peter bjorn and john -Young folks
merit: klippt av mig mer än halva håret
skor: sandalerna från Gudrun Sjödén
klädesplagg: jeans. såklart!
stad: Jönköping
slaktare: Christer
ord: schysst
sambo: Andreas
fezzting: kamelen
sötnos: Jenny
affär: Carlings, som äntligen kommit till jkpg..
klapp: julklappen från mina päron..
grej: fyllesms
vätskebrist: Jukola. tio liter senare och jag hade fortfarande ont i huvudet och frös som en stucken gris..
båt: vikinglajnen
apa1: enzo
apa2: Rondellhundarna
landskap: Hälsingland

fortsättning följer...

det som du läser om i utrikes, händer i någons inrikes... på riktigt.

Inga kommentarer: