8.4.07

Glad påsk!


påsk ska vara sorgehögtid har jag hört.. När mamma var liten fick hon knappt leka på långfredagen och på radion spelades bara sorgemusik. ordet långfredag betydde verkligen lång fredag då. i år tävlade vi, som oftast. först var bena skakiga och känslorna åkte bergochdalbana. men jag landade på båda fötterna och tog mig runt och hem till mormor utan problem. måste dock säga att jag inte hade klarat det helt själv, så tack för sms-stödet...

mormor är min stora idol. och hon har lärt mig ett och annat. bland annat ett nytt, väldigt bra, ordspårk: Har du spytt på trasorna?! betyder samma sak som kors i allsin dar. Jag skulle precis stoppa ner de oätna brödbitarna från middan i hennes bröd låda när hon utropar det numera berömda uttrycket i följd med " jag som inte trodde att det skulle räcka te' " . jag som aldrig förr hört detta drabbades först av förvåning sen av av en skrattvåg som även drabbade resten av köket, två mostrar och en mormor. Det var kul där och då.... I övrgit var hela släkten där förutom mina bröder, totalt en 16 stycken. kackel!

min treåriga kusin attackerade mig med sina dinoraurier och tyckte inte om när jag anordnade dans med dem. då gick han och hämtade silkeskalsongerna istället och myste med dem... han är galen och sover dessutom mindre än mig. jag däckade halv elva, då försökte de fortfarande natta honom, sen var han uppe halv nio och tro inte att jag fick sova!
Jag tycker om min släkt

har även spenderat massa pengar på gekås, bland annat på en dvdspelare och nya högtalare till datorn eftersom de gamla lagt av.går just nu omkring med mjukisbyxor och finskor (klack!)för att gå in dem lite.. ska kanske byta innan johanna kommer hit på mat.. men den som lever får se!

Inga kommentarer: