24.4.07

ol vs fotboll

en klubbkompis la upp den här länken på forumet: http://blogg.aftonbladet.se/6/perma/368972/#comments . Det färsta som slog mig är, hur fan orkar han ens kommentera det? hur kan man, som fotbollsintresserad vara så totalt kär i sin sport att man inte tar hänsyn till någon annan. Sen blev jag glad över hur många som kommenterade och faktiskt försvarade sporten, och inte bara orienterare!

Det bekräftar bara det jag alltid tyckt. fotbollspelare är mer måna om sitt utseende än sin idrottsliga värdighet.

Idag var jag hemma hos en patient helt själv och provade ut en toalettförhöjning. en HI-LOO 6 cm med armstöd. gick finfint. ett år kvar och sen är legetimationen i hand! Imorn ska jag hem till en tant som ska få en hjälm eftersom vissa delar av hjärnan är oskyddad pga en operation..

(åt förresten en muffin med såna där nötter som ser ut som hjärnor, så nu kliar det i halsen...)

Inga kommentarer: