15.3.08

finaler.

idag är det schlagerfinal och Bandyfinaler..

när det gäller bandyn höll jag som den sanna patrioten jag är (eller inte?) på nässjö. de förlorade dock mot AIK så nu i herrarnas final håller jag på Edsbyn. för elins skull..

och så schlagern. det är ju inte min typ av musik, men man måste ju tänka på vad som är gångbart ute på nätterna, och att dansa, det är jag bra på;) därför tror jag att perellis låt skulle funka, men jag håller på rångedahl bara för att de är så sköna och att låten gör mig glad. Linda Bs låt skulle nog funka i sverige men internationellt måste den sjungas på engelska, och kan hon det? har ni hört henne sjunga en enda låt på engelska? nä inte jag heller.. för att återkomma till min lokal patriotism så håller jag en liten tumme för Amy D, hon börjar bli gammal nu, men har hon egentligen upplevt det hon sjunger om i Thank you? de jag inte hoppas på är sibel och Nordman.. Sen tänker jag inte uttala mig om sanna nielsen, men låten skulle nog inte stå sig i europa.. Och skulle rent hypotetiskt Christer äckel-sjögren vinna, då skäms jag för Sverige. han måste vara en av de sliskigaste kändisarna här i sverige och både jag och mor ogillar honom starkt!

nu ska jag nog plugga lite sen laga tacopaj och sen kommer P... och ikväll ska jag på barnkalas/pensionärsparty för särah, stefan och toffeln, blir nog kul även om jag är opepp..

jag hittade igår nyckeln till min dagbok. hade inte skrivit i den sen i december -06, när jag var ledsen över henrik. hehe, det var en hel del nytt att skriva ner.. och mu jag är fnissig igen;)
puss

Inga kommentarer: