3.11.08

en vecka kvar

jag började denna förmiddag med att sova ut. Var i Värmland i helgen och hälsade på Fredrik i Lene. på väg hem från karlstad tog vi vägen genom kil för att handla, allt såg ut som vanligt förutom att "nya konditoiet" bytt namn till "café". Jag, Jenny Christer och fredrik ade mycket trevligt och fredriks pappa visade oss bland annat hur man tvinner träd, så det ska jag försöka mig på nångång.. passade även på att hälsa på Kajsa i Högboda och prata lite om vår resa! hon hade hittat vår resedagbok från madeira där vi slöt vår pakt om varannanresa budget och varannan resa lite dyrare. nu är vi snart ivåg på den lite dyrare... Jag trodde inte att jag skulle få uppleva vintern innan jag for, men den är här nu. i mullsjö var det säkert 20 cm snö när vi åkte förbi och de hade plogatvägen!

Det är en vecka kvar tills jag åker. såg nyss på ett avsnitt av one tree hill så jag har den där må bra känslan i magen. det är det som är så förädiskt. för när jag har den känslan blir jag så lätt blödig. och när jag tänker på att jag ska resa bort så vet jag att jag kommer sakna patrik sjukt mycket och då blir jag ledsen. men det är bäst att må bra.

Skrev CV och personligt brev idag. tänkte att mamma skulle få läsa igenom och skicka iväg till lämpliga arbetsplatser så att jag kan gå på intervju lagom till jag kommer hem.

nu ska jag snart iväg på spinning så imorn måste jag verkligen börja baka kakor till mitt hejdå-fika som hålls på torsdag. samtidigt som jag har tvättid. men... det reder sig sa flickan som sket i såsen!

Inga kommentarer: