24.5.07

jobbkväll på kåren

Nu sitter jag här i min ensamhet och saknar Buttman. eller det är åtminståne vad vi kom överens om att jag skulle skriva..

Gick upp halv sju idag för att åka till vidablick och skriva under ett fadderavtal. jag är lagom pigg nu. Vi har jobbat på kåren ikväll.

ungefär vid ett hittade jag och jenny en man som satt och sov. vi väckte honom och fick leda ut personen till vakterna. eftersom hans balans var typ noll fick han hålla hårt i oss båda. Sen när vi fem i tre passerar torget på tändsticksområdet ser vi honom stå och sova mot en stolpe.. inte bra tänker vi och väcker honom igen. Killen heter björn och läser till sjuksköterska, bor på dalvik, men vet inte vart.. Vi ringer efter skjuts (polisen och fyllecellen) efter ett tag kommer en ashet polis med sin tjockiskollega och stoppar in björn och hans ryggsäck i bilen. Jag och Lina dumpar av stine vid bussen mot danmark och sen får vi cykla hem. Stackars björn.. frågan är om det är bra eller dåligt att han inte kommer minnas nåt imorn. Det värsta är att han har patofys-tenta på lördag. bra val att festa idag.. inte

Annars så ska henrik och Jennie efter fem månader bli sambos och det känns inte ett dugg jobbigt. Men jag skulle inte våga, men det är ju för att jag inte är kär. undra hur det är att nångång älska nån annan än honom... den som lever får se.

och som det står på en sektkyrka på väg till stan (fast nu minns jag inte exakt) "kärlek och vishet måste bli handling" ähh, jag kollar upp vidare nån annan dag...

Hade så velat åka på deluxe i år. kunde ju inte i höstas pga tenta. och nu ska jag ju själv ha fest. men IKHP åker Silja till och från Jukola. yes!

Förlåt andreas att jag inte kom på efterfesten...
Välkomna på lördag! gonatt

Inga kommentarer: