31.5.07

svåra val- på riktigt


Åhh!
Jag har blivit uttagen att få vara ledare på rekryteringsgruppens uppföljningsläger vilket innebär att jag under två veckor (27/7-10/8) kommer vara den onormala. Egentligen hade jag velat vara på äventyrs lägret för de kommer padla kajak, gå på grönan, rida och göra allt möjligt ihop med ungdomarna som alla sitter i rullstol, men det krockar med O-ringen. såklart... fast rida ska vi också göra! men fatta vad kul och lärorikt.

Frågan är bara hur jag ska lyckas ta ledigt en vecka till från jobbet.. för jag kan väl inte dissa hela sommarens jobb för att vara ledare där..? eller? Det vore ju gött på sätt och vis, men hyran ska ju betalas också.. fast jag ska dot. om jag inte får ledigt sjukanmäler jag mig. fast det börjar på bosön dan efter 6e.. ojdå.. men men, att vara bakis bland folk har jag väl aldrig dött av.
http://www.rekryteringsgruppen.se/jamnews/stories/2007/03/20/11743842032.html

Ska åka på 24 timmars kryssning med alla sexmästerierna och pubpoolen idag. tänkte ut och springa lite innan. eller om det blit styrka här på golvet. har ganska brutalt ont i mina revben, vaknar på nätterna och så och kan inte somna. men om en månad ska de ha läkt..
Läste nyss Lins blogg om att ha kvar sina drömmar fast att man har en relation och kom på vad min pappa sa när jag berättade om mina Nya Zeelandplaner efter att legitimationen här i jkpg är fixad. Min far som i vanliga fall är superskön, totalt oförstålig och säger bra saker, när han inte drar pappaskämt, skrattade lite och sa: men sen kan ju sån där kärlek komma ivägen. och han trodde inte ritkigt att jag skulle komma iväg. men det ska jag!! jag ska dit oavsett kärlek eller inte. jag kan ju inte gå runt och drömma om ett land och aldrig få se det. pga kärlek. kärlek finns kvar. Det dumma är bara att man inte själv kan bestämma vem man ska tycka om eller som ska tycka om en tillbaka.. men då hade världen inte varit så spännande...

Inga kommentarer: