15.5.07

Ninjor på Gotland

Eftersom jag har hostat i mer än en vecka nu har det inte blivit mycket träning. ungefär lika mycket som det blivit sömn. Jag har varit på gotland!

Det hela började samtidigt som praktiken avslutades. 15:35 rullade jag in på Akademins framsida, en timme senare rullade tre fullastade bussar med studenter i overall iväg. Vi hade bästa busschaufören, för han körde i rondellerna så många varv att de andra fick vänta in oss..



På båten fick man inte dricka nåt medhavt så där nyktrade många till och blev lite slöa. andra inte. vi anlände till terminalen vid 00.10 en timme senare hade vi fått bagaget och åkte till kneipbyn med en knäpp discobusschaufför som ville döda oss. Efter att vi fått campingens bästa stuga fortsatte festen. 03:20 la sig jag och jenny för att tentaplugga. blev dock något störda av Stefan och Tossa. Tossa somnade sen hårt och direkt i Sassas säng, men det gjirde ju inget eftersom hon inte sov där på hela helgen..


Halv fem trillade ne fnittrande Ewe in och somnade sen gott. 9 gick vi upp för frukost, men den fick man inte förrän tio, så efter frukost åkte vi till visbyn och shoppade och åt supergod pizza. därefter fördrev vi tiden med att festa. Jenny hittade sig en ninja som sovöver. Han symboliserar stora delar av resan..


Lördag. Ewe rullar in vid fem igen och fnissar så att hon inte kan stå upp. ska ge mig en kram och somnar sittandes på min säng och sover där resten av morgonen. sex kommer tossa in och är rastlös, efter det blev det inte mkt sömn. men jag öppnade inte ölen förrän 16 till skilllnad från dem som aldrig slutade.. innan sittningen hann vi med en tur i visby med gott käk igen och kollade på ringmuren och tjärhuset och allt annat.. Jag såg alla bidrag på eurovisionfesten, men jag kan bara minnas hur sveriges gick...



Vid tre på morgonen beslöt vi oss för ett besök på villavillerkulla. det var ju stängt, men vi kom in ändå. det fanns ingen sockerdricka i trädet, men det gjorde inget. Mange kantrade med kanoten efter två meter men stardust styrde oss två säkert runt ön. Sen försökte vi åka bergochdalbana, men man behövde visst nyckel. skottkärra gick bra! och piratsittning i ett piratskepp är inte varje dag man får uppleva. Sen blev vi vårdansvariga när SPIIK lekte åka soptunna. Oscar spräckte en ölburk när han landade på den. det krävs rätt höga krafter för sånt fick jag lära mig på Tornhagen...


Sen fick jag en nattmacka och lagade därefter makaroner innan sömnen fångade mig..


Några tappra satar festade hemvägen också, andra hånglade. jag och jenny försökte plugga.. jag hoppas att tentan gick hem. men det är på gränsen. tio poäng är inget man vill ha efter sig. men det var VÄRT det. helt klart buttman!


Sen hände det ju en massa andra saker på AG och det var otroligt kul. längtar till nästa år redan! Sen har jag lärt mig att Lundamål är finare än dialekten från malmö, för den spyr man på!

Inga kommentarer: